De Columnist

Jan Koopmans

 


Klik hier voor al Jan's oneliners

Jan's stukkie
Week 20

eerdere columns:
    Weekblad Hoogvliet
    Maaspost
    Radio
    Overige

 

Weer niet!

Ik geef het op, ik hoef al niet meer, maak zelf wel een lintje. Vorige week kregen maar liefst zeven Hoogvlieters een Koninklijke onderscheiding, een medaille met een lintje er aan en een bossie blommen. Ze hebben het dubbel en dwars verdient hoor, kanjers zijn het en ik feliciteer ze van harte. Mijn vader had er een, een broer van me had er een en zelfs die rebelse columnist van die krant een eindje verderop heeft er een, al weet ik niet hoe hij dat voor elkaar bokste. Maar ja, anderzijds heb ik toch liever de hoofdprijs in de loterij dan dat ik een bosje bloemen krijg dat na een paar dagen de Kliko in gaat. Trouwens over Kliko gesproken, wij hebben ook afvalcontainers die we zo nu en dan van de ophaaldienst buiten mogen zetten, riant he? Laatst kregen we de lege bak weer terug op de stoep, maar nu zonder deksel, dat was in het vuur van de strijd mee de vuilniswagen ingegaan. Op zich geen ramp want onze containers staan toch in de tuin uit de regen, dus dat deksel is geen drama. Maar wat geschiedde er? Toen we de week er op weer de volle container langs de stoep plaatsten kregen we er een kaart aan van de Koninklijke vuilnisbakkenlegers, waarop stond dat de bak kapot is, er zit geen deksel op en we dienen voor een nieuwe te zorgen. Ik begrijp hier dus uit dat ik voor een nieuwe moet zorgen omdat een ander hem voor me heeft gesloopt? Zoiets als een pak melk op straat laten vallen en bij de winkel gaan klagen dat het pak leeg is? Maar wederom klaag ik niet, wat helpt het uiteindelijk? Aan klagen verdienen trouwens tegenwoordig mensen bakken geld. Als je ergens een klacht over hebt dan ‘mag’ je bellen met de klachtenlijn, ze maken het gemakkelijk hoor, het kost maar een paar dubbeltjes per minuut. Dus als men u een slecht product levert dan moet u wel even betalen om ze dat te vertellen en te vragen om herstel of vervanging. Ziet u dat al gebeuren bij een winkel? U koopt een tv en die doet het niet, u gaat terug naar de winkel en u gaat uw beklag doen. Uw klacht gaat in behandeling en u krijgt een factuur voor het feit dat de verkoper u te woord heeft gestaan. Zelf ben ik de laatste jaren een paar honderd euro kwijt geraakt aan een telefoonmaatschappij die nog steeds niet doet wat ze moeten doen, ik bel me suf naar de helpdesk, elke keer tegen een tarief van een dubbeltje per minuut. Klaag je daar over dan vertellen ze je dat je nog blij moet zijn; ‘wij zijn nog goedkoop meneer met maar één dubbeltje’. Gek toch dat mijn broek zo vaak afzakt, al zei mijn vrouw laatst dat dat ergens anders door komt.

Jan Koopmans  

TERUG





Stichting Hoogvliet Digitaal
www.hoogvliet.org