Weer
niet!
Ik geef het op, ik hoef al
niet meer, maak zelf wel een lintje.
Vorige week kregen maar liefst zeven Hoogvlieters een Koninklijke
onderscheiding, een medaille met een lintje er aan en een bossie blommen. Ze
hebben het dubbel en dwars verdient hoor, kanjers zijn het en ik feliciteer
ze van harte. Mijn vader had er een, een broer van me had er een en zelfs
die rebelse columnist van die krant een eindje verderop heeft er een, al
weet ik niet hoe hij dat voor elkaar bokste. Maar ja, anderzijds heb ik toch
liever de hoofdprijs in de loterij dan dat ik een bosje bloemen krijg dat na
een paar dagen de Kliko in gaat. Trouwens over Kliko gesproken, wij hebben
ook afvalcontainers die we zo nu en dan van de ophaaldienst buiten mogen
zetten, riant he? Laatst kregen we de lege bak weer terug op de stoep, maar
nu zonder deksel, dat was in het vuur van de strijd mee de vuilniswagen
ingegaan. Op zich geen ramp want onze containers staan toch in de tuin uit
de regen, dus dat deksel is geen drama. Maar wat geschiedde er? Toen we de
week er op weer de volle container langs de stoep plaatsten kregen we er een
kaart aan van de Koninklijke vuilnisbakkenlegers, waarop stond dat de bak
kapot is, er zit geen deksel op en we dienen voor een nieuwe te zorgen. Ik
begrijp hier dus uit dat ik voor een nieuwe moet zorgen omdat een ander hem
voor me heeft gesloopt? Zoiets als een pak melk op straat laten vallen en
bij de winkel gaan klagen dat het pak leeg is?
Maar wederom klaag ik niet, wat helpt het uiteindelijk? Aan klagen verdienen
trouwens tegenwoordig mensen bakken geld. Als je ergens een klacht over hebt
dan ‘mag’ je bellen met de klachtenlijn, ze maken het gemakkelijk hoor,
het kost maar een paar dubbeltjes per minuut. Dus als men u een slecht
product levert dan moet u wel even betalen om ze dat te vertellen en te
vragen om herstel of vervanging. Ziet u dat al gebeuren bij een winkel? U
koopt een tv en die doet het niet, u gaat terug naar de winkel en u gaat uw
beklag doen. Uw klacht gaat in behandeling en u krijgt een factuur voor het
feit dat de verkoper u te woord heeft gestaan. Zelf ben ik de laatste jaren
een paar honderd euro kwijt geraakt aan een telefoonmaatschappij die nog
steeds niet doet wat ze moeten doen, ik bel me suf naar de helpdesk, elke
keer tegen een tarief van een dubbeltje per minuut. Klaag je daar over dan
vertellen ze je dat je nog blij moet zijn; ‘wij zijn nog goedkoop meneer
met maar één dubbeltje’. Gek toch dat mijn broek zo vaak afzakt, al zei
mijn vrouw laatst dat dat ergens anders door komt.
|